De jeugd traint op vrijdagavond van 19.00 - 20.00 uur in de Wilhelminaschool in Rijnsburg. Het eerste deel van de avond wordt er getraind daarna volgen er wedstrijden tegen elkaar. Meestal sluiten we de avond af met een wedstrijd de jongens tegen de meisjes.

Daarnaast worden er gedurende het jaar ook feestelijke toernooien gehouden zoals het Pepernotentoernooi, het Kersttoernooi en het Paastoernooi, waarbij er voor iedereen een prijs is. Dus lijkt dammen je leuk, kom dan gerust eens een keer langs of neem contact op met de jeugdcoördinator.

Goed voor de ontwikkeling
Dammen is goed voor de ontwikkeling van kinderen. Het komt de ontwikkeling van de kinderen op verschillende manieren ten goede. "Rekenen, inzicht, verbeeldingskracht, concentratie, omgaan met winst en verlies en samenspelen, dat zijn allemaal kwaliteiten die kinderen bij het dammen trainen en nodig hebben. Natuurlijk is het ook belangrijk dat kinderen zich met 'fysieke sporten' bezighouden voor hun fitheid, maar dammen is juist heel goed voor de mentale fitheid en volgens wetenschappelijk onderzoek verbeterd dammen de schoolprestaties, omdat een kind beter leert concentreren.