Voor de vijfde wedstrijd op rij wederom een ruime overwinning van de Rijnsburgers. Niet alleen de uitslagen maken indruk, maar ook de spelvreugde, motivatie en mentaliteit liggen erg hoog. Tegen het degelijke team van Utrecht regende het overwinningen, en lijkt het tiental klaar voor de cruciale wedstrijd over twee weken.

Wim Bremmer opende de score. Wim en zijn tegenstander maakte er een ingewikkelde aanvalspartij van. Door enkele combinaties handig mee te nemen kreeg Wim goede kansen. Uiteindelijk liep zijn tegenstander in een kleine combinatie, waardoor Wim snel een overwinning kon noteren.

Ook Richard Kromhout wist te winnen. De tegenstander van Richard hield in het begin de boot wat af, maar kwam later agressief opzetten. Richard speelde dit actief tegen, en toen zijn tegenstander dacht een winst te forceren sloeg Richard toe met een gemene combinatie. Deze combinatie bleek niet te duur, en Richard speelde het eindspel feilloos naar winst.

Iets te wild was Steven den Hollander met zijn eerste zetten. Hij had geluk dat zijn tegenstander de schijfwinst op de vierde zet niet wist te vinden. Hierna bouwde Steven een prima aanval op, en wist in een dun standje dit voordeel te verzilveren.

Wederom een prima partij was te zien bij Arie Schoneveld. In een klassieke stand hield hij constant druk op zijn tegenstander. Arie nam diverse combinaties mee, en wist met damdreigingen zijn tegenstander een schijf te ontfutselen. De schijfwinst was ruim genoeg om de partij winnend af te sluiten.

Pieter-Jan Rijken was niet geheel tevreden over zijn partij. Vanuit de opening koos hij ervoor om een aanval te nemen. Deze wist zijn tegenstander weg te ruilen, maar Pieter-Jan speelde de overgebleven stand ijzersterk door. Een statische opbouw van de tegenstander werd hem uiteindelijk fataal, en Pieter-Jan won twee schijven, en de partij.

Hierna een kleine tegenvaller. De eerste verliespartij in maar liefs vijf (!!!!!) teamwedstrijden werd genoteerd. Invaller Casper Vroegop wist zijn vorige succesvolle invalbeurt geen goed vervolg te geven. Na de opening bouwde hij zijn stand niet handig op, waarna zijn tegenstander de belangrijke centrumvelden kon pakken. Casper zijn stand liep hierop helaas dood, en hij kon opgeven.

Het beslissende elfde punt werd gepakt door Eric Hogewoning. Tegen een speler die voornamelijk aan het verdedigen was kon hij geen groot voordeel behalen. Eric vond zichzelf minder staan, en besloot daarom om (verstandig) af te wikkelen naar een punt.

Alles wat Arjen de Mooij dit seizoen aanraakt lijkt in goud te veranderen. Na een wat gammele opening besloot Arjen om een gigantische centrumaanval te nemen. Hiermee speelde hij zijn tegenstander min of meer zoek, en een remiseaanbod werd dan ook resoluut afgeslagen (NEE!). In een eindspel met een schijf meer won Arjen terecht zijn partij.

Een prima partij was te zien bij Richard Meijer. In een klassieke stand hield hij zijn tegenstander de hele tijd onder druk. In gigantische wederzijdse tijdnood zaten beide spelers vol voor de winst. Met een verassende truc won Richard een schijf. Snel hierna volgde een tweede, maar de stand leek remise. Richard bood dit dan ook aan, maar hij had beter nog even door kunnen spelen, aangezien er toch nog kansen in de stand zaten.

De eindstand werd bepaald door Cor van Dusseldorp. Cor koos in de opening om een omsingelende structuur op het bord te zetten. Dit gaf hem een prima stand, mede omdat zijn tegenstander hier iets te passief mee omging. Cor kreeg een goed eindspel, maar helaas bleken zijn schijven niet goed genoeg te staan, en werd het remise.