De eerste vrijdag van het nieuwe jaar worden steevast de jubilea in het zonnetje gezet.
Dit keer was de voorzitter zelf aan de beurt, maar Rinus was in de veronderstelling dat zijn 50-jarig jubileum pas volgend jaar gevierd zou gaan worden. Niet dus, secretaris Marielle-Meijer Kromhout was goed bij de les en zij was ervan overtuigd dat het toch echt dit jaar moest zijn.
Op de bewuste avond dus een verrassing voor de voorzitter. In de afgelopen 50 jaar is Rinus een zeer actief lid gebleken. Jaren lang heeft hij de jeugd getraind en was zijn streven de vereniging op een hoger plan te brengen.
Als fanatiek speler was hij ook jarenlang een vaste kracht in het eerste 10-tal.
Hoogtepunt voor Rinus zelf was, het met het eerste 10-tal behalen van het Provinciaal kampioenschap, waarna promotie volgde naar de landelijke competitie.
Ook op bestuurlijk niveau draagt Rinus sinds 1990 zijn steentje bij.
Begonnen als algemeen adjunct en materiaalbeheerder is hij sinds 2005 voorzitter van de Rijnsburgse damclub.
Tevens was hij actief in de bondsraad van de K.N.D.B. en is hij sinds 2011 ook nog voorzitter van de ZuidHollandse dambond.
Hoe belangrijk het besturen ook is Rinus blijft natuurlijk een dammer in hart en nieren.
Hoewel hij nog slechts als invaller meespeelt in de landelijke of provinciale competitie is het dammen op de vrijdagavond nog steeds zijn grote passie.
Graag zoekt hij in die partijen naar het randje van het toelaatbare, daarmee zijn tegenstander tot het uiterste drijvend.
Als zo’n partij dan ook gewonnen wordt, dan kan hij daarvan intens genieten.
Namens het bestuur en leden feliciteren we Rinus van harte met dit jubileum en wij hopen dat hij nog vele jaren op onze vereniging mag genieten van het mooie damspel.