De eerste stapjes om toch vrienden te blijven, worden deze ronde gezet. Na het verlies de vorige ronde en de scheiding onvermijdelijk werd, wordt er deze ronde geprobeerd om toch vrienden te blijven. Tegen WSDV uit Wageningen levert de paring voornamelijk interessante wedstrijden op, waarin het alle kanten kan opgaan.

De twee topspelers van beide kanten mogen tegen elkaar. Ondanks dat Cor van Dusseldorp ruime tijdvoorsprong weet op te bouwen, komt hij wederom niet verder dan remise. Zal hij volgende ronde zijn perfecte rijtje enen kunnen voltooien?

De twee veteranen van beide teams treffen elkaar. Zoals het echte veteranen betreft word er economisch omgegaan met de energie en word al gauw de vredespijp opgestoken en kan Arie Schoneveld weer een punt in zijn boekje bijschrijven.

Thomas Wielaard treft de talentjescoach, het blijkt dat Thomas alles beter heeft voorbereid dan zijn opponent, maar echt gevaarlijk kan hij niet worden. Ook hier word de remisemarge nergens overtreden.

Steven den Hollander laat zijn vrouwelijke opponent alle hoeken van het bord zien en houdt beide punten stevig in handen. Wat er na de wedstrijd allemaal nog gebeurd, kan beter thuis niet worden verteld.

Pieter-Jan Rijken haalt een oude Stratego variant naar boven. Met de vlag stevig op de korte vleugel gepositioneerd met voldoende bommen eromheen komt de voormalige NK speler er niet door en wordt de vrede getekend.

Wim Bremmer heeft het nog erg moeilijk met de aankomende scheiding, maar weet zich te vermannen en maakt in het eindspel nog keurig remise.

Richard Meijer pakt het een stuk rationeler aan en boekt een makkelijke herstelremise. Meer woorden maken we er niet aan vuil.

Voor Eric Hogewoning is dit praktisch een thuiswedstrijd. Hij besluit dan ook om op de fiets naar het speellokaal te komen. Dit levert hem een frisse kop op. Maar helaas is dat het enige wat hij deze middag heeft.

Met deze virtuele gelijke stand is het slotstuk aan twee van onze tobbers Richard Kromhout en Arjen de Mooij.

De twee meest creatieve spelers treffen elkaar en proberen beiden de ander met prachtige originele zetten te overtroeven. Arjen is hierin de gelukkigste en brengt RDC wederom op voorsprong.

Richard speelt tegen een invaller, maar deze is qua rating wel sterker dan de vaste speelster die deze middag tot bardame is gepromoveerd. Met de voorsprong op het bord kan hij zijn geliefde catenaccio spel spelen. Als zijn tegenstander een alles of niets poging inzet, scoort hij vanuit de counter en gooit daarmee de wedstrijd op slot.

Wilt u ook getuigen zijn van deze prachtige wedstrijd dan bent u van harte welkom zaterdagmiddag om alles ‘live’ te volgen. Mocht dit toch niet lukken dan is in de avond de wedstrijd natuurlijk terug te kijken, wat al jaren onder dammers de meest populaire manier is van wedstrijden bekijken.

De manke wolf