Ook de tweede wedstrijd in de Ereklasse ging verloren voor het eerste team van RDC. De tegenstanders uit Hijken hadden de eerste wedstrijd verrassend verloren, maar gaven dit keer geen krimp. De Rijnsburgers hadden tegen het tiental met maar liefst 7(!) grootmeesters in de gelederen geen schijn van kans. De uiteindelijke score van 15-5 was daarom helemaal zo slecht nog niet.

Gera Hol mocht invallen (en daarmee haar debuut maken in de ereklasse). Zij speelde een spannende flankspelopening. Toen ze voorpost van haar tegenstander Jan Ekke de Vries echter afruilde was haar stelling zo verzwakt dat ze een paar zetten later al schijf- en partijverliest moest accepteren.

De tweede die de vlag moest strijken was Wim Bremmer. Hij had tegen Harm Wiersma een sterke aanvalsstand opgebouwd en behield dit voordeel lang. In het late middenspel werd hij echter getrakteerd op een fraaie ‘onmogelijke’ zet van Harm, waardoor de kansen radicaal keerden. De stelling was bleek niet meer te redden voor Wim.

Thomas Wielaard pakte tegen Jacob Okken het eerste puntje. Wat lang een laveerpartijtje leek te zijn ontaardde op het eind nog in spannend spel waar beiden met de meest lelijke zetten de boel onder controle probeerden te houden. Uiteindelijk slaagde Thomas hier het beste in, maar meer dan een licht voordelig eindspel was er niet uit te slepen.

Arjen de Mooij pakte ook een punt, en wel tegen Auke Scholma. Na een prima opening, maar een matig middenspel nam Auke wat veel risico. Arjen dacht zelfs nog even voor de winst te gaan, maar had een fraaie combinatie volledig gemist. Gelukkig was de overgebleven stand gemakkelijk naar de remise te rekenen.

Arie Schoneveld was het derde slachtoffer van de dag. Hij hield lang stand, maar moest helaas toch zijn meerdere erkennen in Hans Jansen. Ondanks dat Arie het winnende plan aan zag komen kon hij het niet meer voorkomen.

Cor van Dusseldorp kon helaas niet verder komen dan een puntje tegen Hendrik van der Zee. Van der Zee hanteerde een wat merkwaardige speelstijl. Hij parkeerde al snel een voorpost op 24, en elk schijf dat er in de buurt kwam werd er vanaf gebeiteld. Toch leidde dit niet tot substantieel voordeel voor Cor, zodat hij in remise moet berusten.

Richard Meijer leek de hele partij wat nadeel te hebben tegen Wouter Wolff. Uiteindelijk kon geen van beiden een echte vuist maken, zodat ook die partij remise liep.

Eric Hogewoning leek in de opening finaal van het bord te worden geveegd. Met kunst en vliegwerk kon hij er toch nog een enigszins fatsoenlijke stand uit slepen. Daarin was Wouter Sipma duidelijk de sterkste en had Eric uiteindelijk geen schijn van kans.

Het laatste Rijnsburgse punt werd gepakt door Steven den Hollander. Hij deed alles wat god verboden had, en kreeg daardoor een zeer vermakelijke partij. Uiteindelijk besloot Aleksej Domchev het hazenpad te kiezen en de stand te neutraliseren met een kleine ruil. In het afspel werd door beiden geen fouten meer gemaakt.

Richard Kromhout was als laatste bezig tegen regerend Wereldkampioen Roel Boomstra. Na telkens een wat lastige stand gehad te hebben was de remise binnen handbereik. Richard koos echter voor een alternatief plan dat ook simpel remise leek te zijn. De overgebleven 5-om-5 bleek echter nog verrassende kansen voor Rel te bieden. Daarna ontstond een uiterst ingewikkeld 5 eindspel waarin Richard uiteindelijk niet meer de beste zetten kon vinden en verloor.