Afgelopen donderdag was de laatste damavond bij de jeugd van dit seizoen. Traditiegetrouw is dit de avond dat de prijzen worden uitgereikt. De grootste beker die wordt uitgereikt is de Rabokaal, een wisselbeker die jaarlijks wordt uitgereikt aan een van de nieuwe jeugdleden van afgelopen seizoen. Daarbij wordt niet alleen gekeken naar prestatie, maar ook naar enthousiasme en plezier in het dammen. Dit jaar werd de prijs gewonnen door Lara Heemskerk, die pas sinds begin dit jaar lid is van de damclub.

Dat ze inmiddels veel heeft geleerd blijkt wel uit het feit dat ze ook de winnaar werd van de 1e prijs voor beginner met het sneldammen. En tevens derde in het totale klassement waar ook veel jeugdleden meededen die al enkele jaren lid zijn. Een topprestatie van Lara dus.

Daarnaast ging Mats Wolthaus er met maar liefst vier prijzen vandoor.

Sinds kort speelt Mats ook bij de senioren en je merkt dat hij daar veel van opsteekt en hard vooruit gaat.

Tot slot won Wouter Zuidhof de prijs van de laddercompetitie.

Na de zomervakantie gaat de jeugd weer van start. Nieuwe jeugdleden zijn van harte welkom. Je kunt altijd een keer langs komen om kennis te maken.