Vrijdag 27 januari vindt het jaarlijkse SportGala plaats in het Dorpshuis in Valkenburg. Tijdens dit evenement worden de winnaars van de Katwijkse sportprijzen bekendgemaakt: sportbelofte, sportman/sportvrouw en sportploeg van het jaar. De presentator is Jan van Halst.

Naast de sportprijzen worden er ook drie verenigingen beloond met aantrekkelijke geldprijzen (1x € 500 en 2x € 350) voor bijzondere initiatieven op het gebied van sport en bewegen. De vakjury kiest de winnaar; het publiek stemt tijdens het gala live over de andere twee winnaars.

Sport, bewegen en vrijwilligerswerk bij een vereniging spelen een belangrijke rol in de Katwijkse samenleving. Bij sporten en verenigingswerk gaat het om binden, ontmoeten, samenwerken en leren winnen en verliezen. Het SportGala is daarom een avond van en voor sporters, sportclubs, sportliefhebbers en sponsoren.

Ook is het initiatief van het Nederlands Kampioenschap dammen voor aspiranten en junioren (meisjes) genomineerd voor het SportGala! Dit Nederlandse Kampioenschap is afgelopen zomer georganiseerd door de Rijnsburgse Damclub. In samenwerking met VV Katwijk is een unieke samenwerking geboren. Met als doel het dammen te stimuleren, voor (voetballende) jeugd heeft de organisatie een prachtig toernooi georganiseerd.

Daarnaast is ook Marco de Leeuw, speler van de Rijnsburgse Damclub, genomineerd voor sporttalent van het jaar. In het georganiseerde Nederlands Kampioenschap wist hij een gedeeld derde plek te bemachten, en zich zo te plaatsen voor zowel het Europese als WereldKampioenschap.

De organisatie heeft nog enkele kaarten beschikbaar. Wil u/jij graag mee? Laat het dan even weten aan Cees de Leeuw!